2.třída SLUNÍČKA
školní rok 2024/2025 Třídní učitelky: MASAŘÍKOVÁ Veronika PROVODOVSKÁ Adéla |
V letošním školním roce 2024/2025 navštěvuje sluníčkovou třídu 28 dětí ve věku od 5 do 7 let, z toho je 15 chlapců a 13 dívek. 13 dětí je předškolního věku z toho mají 2 děti odloženou školní docházku. Třída Sluníček se nachází v prvním patře budovy mateřské školy.
Budova je rozdělena tak, že do prvního patra procházíme po schodišti, opatřeném bezpečnostním zábradlím přizpůsobeném věku dětí. Chodbou se dostanete do šatny, kde má každé dítě svou skříňku, označenou fotografií. V šatně jsou umístěny nástěnky, které slouží k prezentaci dětských prací i k informacím pro rodiče. Nachází se zde také měsíční kalendář, ve kterém jsou rodiče informováni o akcích třídy na daný měsíc. Přímo z šatny je možné projít do umývárny s pěti umyvadly. Vedle umyvadel jsou umístěny tekuté dávkovače mýdla, jednorázové ručníky a v každé umývárně je i dezinfekční prostředek v dávkovači. V odděleném prostoru se nachází pět toalet rozdělených na dvě chlapecké a tři dívčí, které jsou označeny pomocí piktogramů.
Třída je rozdělena posuvnými dveřmi na hernu a třídu. Interiér je laděn do příjemné žluté barvy. Obě místnosti jsou zařízeny vkusným a funkčním nábytkem, otevřenými skříňkami a policemi pro hračky a činnosti dětí. Hračky jsou uspořádány v centrech aktivit, která byla na začátku roku přizpůsobena potřebám dětí a upravena tak, aby poskytovala dostatečný prostor pro všechny nabízené hry. Děti si centra opatřily obrázkovými značkami pro lepší orientaci a lepší realizaci činností dle vlastního výběru. Každé dítě má své vlastní místo u stolu. Herna je využívána při řízených činnostech, volné hře dětí a k odpolední relaxaci.
Relaxace dětí je přizpůsobena individuálním potřebám dětí. Každé dítě má vlastní matraci, deku i polštář umístěnou ve vlastní polici označené fotografií. Děti, které potřebují odpočívat déle, mohou zůstat na matraci, ostatní odchází do třídy, kde probíhá odpolední „hra na školu“ a práce s předškolními dětmi.
Mateřská škola vyhovuje trendům moderního předškolního vzdělávání. Kolem budovy je pro děti k dispozici přírodní zahrada. Děti jsou vedeny k vnitřnímu utváření pocitu jistoty a bezpečí, zároveň však získávají prostor pro rozvoj samostatnosti a sebedůvěry.